Jag missade måndagen den 7/2 och då har jag fått klart för mig att de hade fått lära sig olika påsksånger och fått ett häfte med låtar i. Detta är väldigt bra då de flesta inte kan så många påsk-sånger.
8/2 var jag på Jörgens föreläsning om rim, rytm och röst. Vi fick arbeta i grupperna och testa olika röstlägen, rim och rytmer med hjälp av olika texter, sedan berättade vi för de andra vad vi hade gjort. Jag fick lära mig att rim är mycket mer än bara baka kaka (att de slutar på samma ljud) utan rim är mycket mer än så. Det var bra att få lära sig om man ska rimma med barnen.
9/2 EXAMINATION och den var jag så nervös inför, är jobbigt att stå framför klassen och prata. Men det gick bra ändå. Fick ta del av många artiklar och lärde mig mycket om hur musik/dans och annat påverkar inlärningen. Alla hade bara positiva saker att ta upp med att använda sig utav musik/dans och andra estetiska uttrycksmedel i förskolan/skolan.
10/2 Hade vi vårt första litteratur seminarium. Vi hade skrivit varsitt eget paper om litteraturen till detta tillfälle. De handlade mycket om musiken i förskolan/skolan och varför den är bra att använda sig utav och så vidare. Vi tog del av varandras tankar/åsikter och funderingar. Utefter det skrev vi ett gemensamt paper.
(En bild lånad av Miriam, från dagen vi lärde oss färger och ackord)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar